הדברה – האם זה מסוכן? ואיך זה יכול לעזור לנו?

ניתן לייחס את השימוש בחומרי הדברה למאה ה-20. חומר ההדברה הכימי הראשון, דו תחמוצת הגופרית, שימש בשנת 1901, ובשנות ה-30 של המאה ה-20 הפך DDT לחומר ההדברה הנפוץ ביותר. חומרי הדברה הם תרכובות המיועדות להרוג מזיקים של בעלי חיים או צמחים לא רצויים. לעתים קרובות הם מסווגים לפי המנגנון הביולוגי שלהם (כגון קוטל חרקים) או פעולה פיזית (כגון קוטל עשבים). חומרי הדברה עלולים להרוג במגע, לאחר מגע ממושך באמצעות ספיגה ברקמות הצומח או החיות, או על ידי זיהום מתמשך של אזור שיוביל לחשיפה כרונית בקרב מינים שאינם מטרה. ההערכה היא כי חומרי הדברה זוהו ב-75% מכל גידולי המזון העיקריים בבריטניה וב-93% מהירקות שנדגמו באירופה. זה לא מוגבל רק למדינות מתפתחות; עקבות חומרי הדברה היו

חומרי הדברה

חומרי הדברה הם חומרים כימיים שיכולים להיות טבעיים או מעשה ידי אדם. הם משמשים כדי לשלוט, לדכא, להדוף או להכחיד מזיקים על ידי חקלאים וגננים. דוגמאות למזיק כוללות חרקים, עשבים שוטים, פטריות וכו'. חקלאים מורחים חומרי הדברה על היבול החקלאי שלהם כדי להיפטר מהמזיקים שניזונים מהם. נוהג זה ידוע כשימוש בחומרי הדברה או יישום הדברה. יש צורך שהצמחים יפיקו יבולים בריאים וישמרו על איכותם. לסוגים השונים של חומרי הדברה יש שימושים שונים במגזר החקלאי בהתאם לסוג הגידולים הגדלים וגורמים אחרים כמו יבול לגודל הקטר וסוג ההדבקה של מזיקים באזור. חומרי הדברה משמשים לחקלאות מכיוון שהם מאפשרים לחקלאים לייצר יבולים תוך שמירה על משאבי טבע באמצעות יעילותם שנבדקה בזמן. חומרי הדברה, או קוטלי חרקים (כימיקלים השולטים במזיקים) משמשים כדי להיפטר מחרקים אוכלי צמחים לא רצויים.

ניתן לסווג חומרי הדברה באופן כללי לשני סוגים

חומרי הדברה כימיים: אלה מכילים כימיקלים כגון קרבמטים, זרחנים אורגניים ופירתרינים. הם הורגים את המזיקים על ידי תקיפת מערכות העצבים שלהם ותפקודי גוף אחרים.

חומרי הדברה ביולוגיים: אלו מכילים חומרים טבעיים כמו Bacillus thuringiensis (Bt), שהוא חיידק המשפיע על רירית הקיבה של זחלי החרקים ומביא למותם. חומרי הדברה הם כימיקלים המשמשים להרג או הדברה של מזיקים. חומרי הדברה הם כימיקלים המשמשים להרג או הדברה של מזיקים. חומרי ההדברה הנפוצים ביותר כוללים קוטלי עשבים, קוטלי חרקים ופטריות. שימוש בחומרי הדברה הוא חלק חשוב בהדברת מזיקים בחקלאות, שם הם מרוססים על יבולים. חומרי הדברה מופיעים במידה רבה גם בהדברה עירונית, שם הם מרוססים או מופצים כפיתיון למזיקי חרקים כמו יתושים.

חומרי הדברה הם כימיקלים המשמשים למניעה, שליטה או השמדה של מזיקים. הדברה הוא מונח רחב מאוד המקיף סוגים רבים של חומרים. בדרך כלל הכוונה היא לכימיקל ההדברה עצמו, או לפעמים לתערובת של מרכיבים כימיים ואינרטיים המרכיבים מוצר הדברה. חומרי ההדברה הראשונים נעשו במאה ה-18 על ידי הכימאי הצרפתי פול מארי מוריס דופור. הוא ייצר תערובת של גופרית ליים ופיח כדי להרוג עש. הוא התנסה לראשונה בתולעי משי לפני שהמשיך למזיקים אחרים כמו ארבה וזחלים לגידולי כותנה חומרי הדברה הם כימיקלים שהורגים מזיקים ולכן אינם פוגעים בצמחים. הם נמצאים בשימוש נרחב בחקלאות והדברה. עם זאת, חומרי הדברה יכולים להזיק גם לבני אדם ולבעלי חיים.

ביקרו באתר שלנו במידה ואתם זקוקים להדברה tudu.co.il

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מיטות ברזל מודרניות לעיצוב עכשווי

מיטות ברזל כבר מזמן מזוהות עם אלגנטיות ותחכום. המבנה החזק והעיצובים המורכבים שלהם הופכים אותם לבחירה פופולרית עבור אלה המבקשים להוסיף נופך של מעמד לחדרי השינה שלהם. בעוד שמיטות ברזל קיימות במשך מאות שנים, העיצוב המודרני הפיח חיים חדשים בפריטים הנצחיים הללו, מה שהופך אותם להתאמה מושלמת עבור חללי פנים עכשוויים.

קרא עוד »