water-flows-from-the-tap-to-sink-6256

חיטוי וניקוי מאגרי מים

כולנו יודעים שהמים שאנו שותים מגיעים בצנרת ארצית של מקורות ונבדקים בקפדנות. אותם מים מטוהרים ונקיים מגיעים עד ביתנו או עד בניין המגורים או המשרדים, ובשלב זה, מהברז הראשי ועד ברז השתייה, איכות המים היא האחריות שלנו. בבתים רבים ישנם מכשירי טיהור מים שתפקידם לחמם מים או לקררם, יש מכונות להכנת סודה או קפה. כל אחד ממכשירים אלו הוא מאגר מים, אליו מגיעים המים בצינורות. כיצד אנו שומרים על הצינורות המובילים את המים ואיך אנו שומרים על מאגרי המים – אלה יקבעו את איכות המים שאנו שותים. דודי חשמל ודודי שמש שיש בכל בית הם מאגר מים, שלאורך זמן צובר אבנית ולעיתים גם חלודה כשהדוד ישן ומתפורר. גם בבניינים משותפים קיימים מאגרי מים, המשמשים לאספקת מים לכלל הדיירים ומעבירים את המים לברזי הבתים. 

חיטוי וניקוי מאגרי מים – למה זה חשוב?

ניקוי וחיטוי מאגרי מים מיועדים לסלק מפגעים נראים ומזיקים בלתי נראים כמו חיידקים, בקטריות, פטריות, עובש, חלודה ועוד. ישנם חיידקים מחוללי מחלות אשר מתפתחים ומשגשגים בתוך סביבת מים עומדים. חלקם עלולים להיות סכנה לבריאות כמו קוליפורמים צואתיים ולגיונלה. מים עומדים במאגרים עלולים לצבור אבנית או משקעים אחרים, ואם לא מבצעים ניקוי הם מצטברים במים וקשה להתפטר מהם. בנוסף, הצטברות של אבנית וחלודה גורמת לדודי המים לצרוך יותר חשמל כדי לחמם את המים עד שלבסוף גוף החימום נהרס.

המים המגיעים אל מאגרי המים מוזרמים בצינורות, ואם צינורות אלה חלודים, פגומים או מלוכלכים, הזיהום יגיע אל מאגרי המים ויפגע באיכות המים, גם אם הם היו נקיים. לכן טיפול בחיטוי וניקוי מאגרי מים יכלול תמיד גם את הצינורות המובילים מים אל המכל.

לפני ניקוי וחיטוי מאגרי המים, יש לרוקנם ולבדוק את תקינותם. יש לנקות אותם במברשות קשיחות ולעיתים בזרנוק מים. אם מתגלה בעיה בדפנות המיכל, יש צורך לבצע איטום לפני חיטוי המים. על פי הנחיות משרד הבריאות, מאגרי מים צריכים להיות מטופלים ולעבור ניקוי תקופתי במטרה למנוע התפתחות מפגעים.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מיטות ברזל מודרניות לעיצוב עכשווי

מיטות ברזל כבר מזמן מזוהות עם אלגנטיות ותחכום. המבנה החזק והעיצובים המורכבים שלהם הופכים אותם לבחירה פופולרית עבור אלה המבקשים להוסיף נופך של מעמד לחדרי השינה שלהם. בעוד שמיטות ברזל קיימות במשך מאות שנים, העיצוב המודרני הפיח חיים חדשים בפריטים הנצחיים הללו, מה שהופך אותם להתאמה מושלמת עבור חללי פנים עכשוויים.

קרא עוד »