מחפשים במקרה מטפלים בקשישים בביתם?

טיפול בקשישים

קשישים מוזנחים לעתים קרובות בחברה, מה שעלול להוביל לתוצאות שליליות הן עבורם והן עבור המטפלים בהם. מחקרים מראים שהזנחת קשישים עלולה לגרום לדיכאון, תסכול, כעס ולעיתים אף לתוקפנות. ישנן סיבות רבות להזנחה של קשישים וזו הסיבה שהנושא הזה כל כך מורכב. חשוב שנגביר את המודעות לנושא הזה לפני שהוא יהפוך למגיפה. כאשר מטפלים בקשישים ובמיוחד מטפלים בקשישים בביתם חשוב להיות מודעים לאיזה אחריות טיפולית עשויה להיות להם.

לדוגמה, חלק מהאנשים שגרים לבד יזדקקו לסיוע בבישול, ניקיון או קניות כדי שלא יהפכו בודדים או חולים. זה גם מועיל אם מטפלים מנסים להיות מודעים לרגשותיהם ולתגובות שלהם כשהם מטפלים באדם מבוגר – כיוון שתגובות אלו עשויות שלא להיות ישנן סיבות רבות לכך שאנשים יצטרכו לטפל ביקיריהם הקשישים. אחת הסיבות היא כי קשישים אינם מסוגלים לדאוג לעצמם או שהם סובלים ממחלה מתישה. סיבה נוספת היא משום שילדיו של הקשיש אינם זמינים או מסוגלים לספק את צרכיהם. קיימות צורות רבות של טיפול בקשיש. כמה דוגמאות יהיו לקחת אותם לפגישות רופא, מתן תמיכה רגשית, בישול ארוחות, הוצאתם לסידורים וכו'.

בתי אבות לעומת מטפלים

בתי אבות מספקים סביבה אכפתית לקשישים. הם גם מספקים תחושת שייכות וביטחון. עם זאת, לאנשים רבים אין אפשרות לגור בבית אבות בגלל אילוצים כלכליים. במקרה זה, הם צריכים להסתמך על אנשי מקצוע כמו גם על משפחותיהם לטיפול. אנשים אלה צריכים לדעת על הסימנים להתעללות בקשישים כדי שיוכלו לדווח על כך לרשויות במידת הצורך. הסימנים כוללים פציעות בלתי מוסברות, שינוי באישיות או בהתנהגות, ירידה פתאומית במשקל או עלייה פתאומית והזנחת צרכים אישיים כגון היגיינה ותזונה. הם צריכים גם לדעת שהתעללות בקשישים היא פשע בר ענישה עם עונש מאסר של עד 10 שנים!

שלא כמו כשהיינו ילדים, עכשיו אנחנו גדלים בעולם שבו אנחנו לא צריכים לטפל בהורינו המזדקנים. כשהגיע הזמן שלהם לעבור למוסד לדיור מוגן, הם כבר לא שם כדי לטפל בנו. זה אומר שההורים שלנו השקיעו את חייהם בטיפול בנו ועכשיו אין להם מי שיטפל בהם. אנו חיים בעולם שבו יש צורך מאוד במערכת אכפתיות. וזו הסיבה שאנשים רבים מפנים את תשומת לבם לרעיון של יצירת מטפלת רובוטית שיכולה לסייע במשימות אישיות וביתיות גם עבור קשישים עם מוגבלות בניידות. טיפול בקשיש הוא מקצוע מתגמל אך לעיתים מאתגר. עובד סיעודי נדרש להעניק לקשיש טיפול אישי, משימות מעשיות וליווי. אדם יכול להעניק טיפול במסגרת מגורים או בביתו. טיפול בקשישים פירושו לרוב לספק להם טיפול, ליווי וסיוע. זה יכול להיעשות על ידי מתן הפעילויות הנחוצות כמו בישול אוכל, טיפול בצרכי הבריאות שלהם כמו קבלת תרופות או תספורות, או מתן חברה כדי להישאר עסוק. חשוב לציין שגם קשישים הם אנשים. יש להם רגשות ומגיע להם שיתייחסו אליהם כשווים.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מיטות ברזל מודרניות לעיצוב עכשווי

מיטות ברזל כבר מזמן מזוהות עם אלגנטיות ותחכום. המבנה החזק והעיצובים המורכבים שלהם הופכים אותם לבחירה פופולרית עבור אלה המבקשים להוסיף נופך של מעמד לחדרי השינה שלהם. בעוד שמיטות ברזל קיימות במשך מאות שנים, העיצוב המודרני הפיח חיים חדשים בפריטים הנצחיים הללו, מה שהופך אותם להתאמה מושלמת עבור חללי פנים עכשוויים.

קרא עוד »